آموزش/رفتار در محل کار

رفتار هایی که نباید در محل کار انجام داد

به گزارش ملایر٠٨١: انجام بسیاری از کارها در محیط های کاری موجب می شود تا غیر حرفه ای به نظر برسیم و این موضوع بر روی رفتار همکاران و مدیران هم تاثیر می گذارد و شما احساس می کنید در این محیط راحت نیستید و از بسیاری مسائل مطلع نمی شوید.
بعضی عادت ها باعث می شود بدون این که حتی متوجه شویم، در دید همکاران و حتی رئیس خود تبدیل به یک کارمند نالایق و غیر حرفه ای شویم. ترک کردن این عادت ها در صورت اطلاع از آن ها، کار سختی نیست.ما در ادمه به چند عادتی که شما را تبدیل به فردی غیر حرفه ای در محل کار می کند، اشاره می کنیم.

۱- ایجاد مزاحمت برای دیگران
گاهی اوقات با حرف هایمان زمانیکه همه مشغول کار هستند، موجب پرت شدن حواس آن ها شده و باعث می شویم نتوانند با دقت به کارهایشان بپردازند.یا زمانی که در یک جلسه کاری هستیم بدون در نظر گرفتن نوبت صحبت ، بی مقدمه حرف می زنیم که این کار نوعی بی ادبی به حساب می آید و دیگران هم همین رفتار را با شما خواهند کرد.

۲- حرف زدن زیاد
قطع کردن صحبت دیگران و اعمال نظر همیشگی، موجب می شود تا دیگران از صحبت کردن با ما لذت نبرند، بهتر است راجع به موضوعاتی که در ارتباط با آن ها اطلاعات صحیحی نداریم، سکوت کنیم و در ارتباط با هر موضوعی نظرات خام و بدون آگاهی ندهیم.

۳- تاخیر همیشگی
دیر رسیدن اگر بیشتر از مقداری که در هر شرکتی در نظر گرفته می شود، باشد در کنار اینکه شما را فردی تنبل و غیر حرفه ای نشان می دهد، موجب می شود به کارهایتان نرسیده و از جلسات کاری که اغلب صبح زود برگزار می شود، عقب بمانید.

۴- رعایت نکردن بهداشت
شما در محل کار نباید مثل دوران نوجوانی تان در خانه برخورد کنید، اگر قهوه یا چای می نوشید حتما آن را شسته و به همان حالت کثیف در آشپزخانه رها نکنید، همچنین سعی کنید میز تمیز و مرتبی داشته باشید و کاغذهای اضافی را دور بریزید.

۵- شکایت کردن
همه ما گاهی اوقات، ناراحت و خسته و عصبی می شویم و این به تنهایی دلیل بر غر زدن همیشگی به همکارانمان از شرایط بد کاری و اداره نمی شود.

۶- ژولیده بودن
اگر محل کار شما لباس رسمی مخصوص به خود را ندارد، بهتر است برای رفتن به محل کار از لباس هایی مناسب با فضای کاری تان استفاده کنید، استفاده از لباس های خیلی راحت و غیر رسمی شما را فردی نامرتب و غیر حرفه ای نشان می دهد.

۷- پیام دادن و بازی کردن
هنگام کار کردن نباید فعالیت های شخصی را وارد کارمان کنیم، اگر به دوستان، خانواده و یا همسرتان دائما پیام بدهید یا سرتان مشغول به بازی و شبکه های اجتماعی باشد، فردی غیر حرفه ای به نظر می رسید که توجه و علاقه ای به انجام کار ندارد.
منبع: چاره چی

رفتار های که در محل کار نباید انجام دهید



:: برچسب‌ها: گوناگون , رفتار درست سر کار چیست؟ ,
ن : شورای نویسندگان
ت : جمعه 11 اسفند 1396
خوانندگان محترم؛در نظر داشته باشید که ملایر٠٨١ هیچ پیامی را سانسور نخواهد کرد.


۱-لطفا از درج شماره تلفن و مشخصات خود در پیام های عمومی پرهیز کنید
۲-کلمات رکیک،هنجار شکن و توهین آمیز توسط نویسنده حذف می شود
۳-هیچ نظری به خاطر وابستگی به حزب یا شخص خاصی ویرایش یا حذف نخواهد شد
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.