شاید شما هم به دنبال این باشید که چرا پوست بیماران دیالیزی یا انگشتان و ناخن آن ها سیاه و تیره می شود اگر به دنبال پاسخ این پرسش هستید با ملایر۰۸۱ همراه باشید

پزشکی/دیالیز

علت سیاه شدن ناخن و پوست بیماران دیالیزی

اختصاصی-به گزارش ملایر٠٨١واقعیت این است که دیالیز عوارض متعددی به همراه دارد،به عنوان مثال دو درصد از بیماران دیالیزی شهرستان ملایر دچار تیرگی ناخن، پوست و دست خود در پنج سال ابتدایی همودیالیز شده اند اما دلیل اصلی این مشکل تغییر در غدد عروق بیماران دیالیزی است.

این کم کاری غدد می تواند ناخن ها و پوست انگشتان بیمار را دچار خارش و تغییر رنگ کند تا جایی که پزشک و بیمار در برابر درمان آن کلافه شوند.

اما کوچک شدن اندازه غدد عروق تنها علت پوست پوست شدن و تغییر رنگ پوست بیماران دیالیزی نیست،به عبارت دیگر شما باید پوست قسمت های انتهایی بدن را چرب نگه دارید چرا که این کار باعث کند شدن روند خشکی پوست و ناخن می شود‌ و میتواند تا حد زیادی شما را از این مشکل دور نگه دارد.

برای درمان شما می توانید به پزشک عمومی و یا متخصص پوست مو و زیبایی مراجعه کرده و یا با گرفتن پماد ها و صابون ها مجاز از داروخانه، یک دوره درمان یک ماهه را آغاز کنید،پزشک شما با دادن کرم های آماده و ساخته شده در داروخانه و صابون های صد آکنه می تواند روند سیاه شدن دست را کند و آرام کند.ناگفته نماند که در بسیاری از مواقع به دلیل رعایت نکردن بهداشت ممکن است پزشک برایتان پماد آنتی بیوتیک تجویز کند.

نکته پایانی اینکه شما می توانید با ادامه دادن روند درمان خود تا چند ماه رنگ پوست دست و پای خود را تا حد قابل قبولی به قبل برگردانید و در صورت افتادن ناخن لازم نیست نگران شوید، چرا که این روند تا حدی طبیعی است.

سیاه شدن پوست و ناخن بیماران دیالیزی




:: برچسب‌ها: پزشکی , مجله دیالیز , دیالیز , نکته های دیالیز , پوست در دیالیز ,
ن : شورای نویسندگان
ت : دوشنبه 18 دی 1396
پیمان
یکشنبه 6 اسفند 1396 01:33 ب.ظ
تغییر رنگ پوست در دیالیزی ها بعد از ماه چندم رخ میده و اینکه این تغییر فقط در قسمت های ذکر شده است یا آلت جنسی زنان و مردان هم شاملش میشود لطفا توضیح دهید واجب است ممنون از لطفتون
شفیع
یکشنبه 22 بهمن 1396 10:10 ق.ظ
تیره شدن پوست بدن دیالیزی ها به خاطر عوارض این دیالیز لعنتیه تنها راهشم اینه چرب نگه دارید همه دیالیزی هایی که تک یاسوج دیدم پوست بدنشون تیره و سیاه شده البته باکی هم نیست دیگه از دیالیز بدترم داریم مگه حالا بیام نگران پوستم باشم
والا دیگه بریدم
دوشنبه 16 بهمن 1396 04:47 ق.ظ
نه تنها پوست بدن بیماران دیالیزی تیره و سیاه میشه حتی پوست پوست هم میشه این درد بدیه خودم کرمه ببک گرفتم با سه درصد چربی میزنم تا ببینم پیوند کلیه چی میشه
محمد دماوندی
شنبه 14 بهمن 1396 03:58 ق.ظ
سلام خسته نباشید میشه لطفا بفرمایید بهترین درمانتیرگی دست در بیماران دیالیزی چیه پدر بنده بعد از دیالیز شدن پوستش تقره و سیاه شده اما هر دکتری بردیم نتونست معالجه کنه پدرم هفته ای 12 ساعت دیالیز میکنه و مدت پنج ماهه دست و پاهاش و دور نافش سیاه شده
با تشکر از وقتی که میزارید
شبنم
یکشنبه 8 بهمن 1396 01:40 ق.ظ
من الان دارم تتراسکلین میزنم بارصابون خرچنگ تا دستم خوب بشه انگشت سبابم سیاه شده دستکش می پوشم تا مسخرم نکنن میشه بگید منی که ۱۸ سالمه و دیالیز میکنم سیاه شدن پوست و ناخنم کی خوب میشه ترو خدا زود جوابمو بدین برام مهمه امشب ولی گریه کردم که دارم نابود میشم
مرجان محتشم
سه شنبه 3 بهمن 1396 06:22 ب.ظ
محاله کاملا تیرگی پوست دیالیزی ها خوب بشه خودم سال دومم و سه ماه درمان پوستی داشتم ولی ده درصدش مونده بیشترم جاهایی که بیرون از دسته اتفاق میفته
چربش کنید تا اینجوری نشه
خب عوارض دیالیزه دیگه کاریشم نمیشه کرد
دیالیز شده دوست من و خانوادم
بجای...
هه تلخه ولی واقعیته
هادی رمضانی
سه شنبه 3 بهمن 1396 02:04 ب.ظ
میشه از همین کرم های معمولی که زنا میزنن زد آخه خیلی گرونن بعد صابون چی اگه یه دیالیزی پوست بدنش یا دستش سیاه بشه میشه از صابونای خونگی استفاده کرد
اگه میشه چواب رو به ایمیلم ارسال کنید
یکشنبه 1 بهمن 1396 02:22 ق.ظ
اوه چقدر دست تو تصویر سیاه شده تمام نگرانیم از وقتی که بیمار شدم اینه که زیباییم رو از دست بدم.
از ماه پیش دست من که دیالیز میکنم سیاه شده مخصوصا انگشت سبابم و از چند روز پیش زانوهام هم داره تیره میشه روم نمیشه نشون همشرم بدم
بخد دیالیزی شدن ظلمه هفته ای چند جلسه
چهارشنبه 20 دی 1396 07:59 ب.ظ
سلام دختری 25 ساله هستم که دو سال است مشغول همودیالیز هستم اما از هفته پیش دست راست و پای چپم ساه شده است لطفا کمکم کنید آیا امکان دارد واژن و سینه های دیالیزی ها سیاه شود یا موست پوست یا این مشکل فقط برای دست و پا و شکم اتفاق می افتد ممنون اگر زود جواب بدهید
دوشنبه 18 دی 1396 09:53 ب.ظ
دیالیزی هایی که انگشتشون سیاه شده و ناخنشون زرد شده روزی سه با پماد تتراسکلین بزنن خوب میشن بایدم دسشون چرب بشن یادتون باشه حتما چربش کنید
علی اصغر
دوشنبه 18 دی 1396 06:08 ب.ظ
خدا خیرتون بده داداشم دیالیز میکنه از سال دوم دستاش و پوست انگشتش سیاه شد طفلک ترسیده میگه قطعش نکنن اما خیلی گشتم تا یه نوشته درست پیدا کردم فردا میریم دکتر پوست نتیجه رو مینویسم
با تشکر
خوانندگان محترم؛در نظر داشته باشید که ملایر٠٨١ هیچ پیامی را سانسور نخواهد کرد.


۱-لطفا از درج شماره تلفن و مشخصات خود در پیام های عمومی پرهیز کنید
۲-کلمات رکیک،هنجار شکن و توهین آمیز توسط نویسنده حذف می شود
۳-هیچ نظری به خاطر وابستگی به حزب یا شخص خاصی ویرایش یا حذف نخواهد شد
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.